Bilder från Ödeshög träffen

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Re: Bilder från Ödeshög träffen

Inläggav AndersW » lör 12 sep 2009, 07:53

Hej Larsson,

Din fråga blev visst hängande i luften. Någon just nu aktualiserad förutsättning för en uppgörelse finns inte såvitt jag vet. Vi har försökt att få igång en dialog ett antal gånger och så har även skett från en styrelseledamots sida. Försöken fortsätter dock och i avvaktan på att vi når ett resultat, förblir forumet tills vidare öppet.

Ambitionen är att tonläget i inläggen skall hållas på en acceptabel nivå och visst har det blivit avsevärt bättre sedan en tydligare registrering blev en förutsättning för deltagande.

Hälsn/AndersW
Användarvisningsbild
AndersW
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: Bilder från Ödeshög träffen

Inläggav farbror Claes » lör 12 sep 2009, 10:34

Att våra hjärnor tar hand om oss och ger oss olika informationer om det där med rätt och fel, det är allmänt bekant. Vad det sen är som ger oss den personliga personligheten det kan vi bortse från på detta plan och endast konstatera våra många gånger stora olikheter i det mesta.

Vissa friar en gång, och får de nej då läggs projektet ner för gott och blicken är riktad mot andra mål. Andra friar gång på gång och de får nej och åter nej men de fortsätter med en dåres envishet. (Citat). När två så olika ”friare” skall försöka komma fram till en gemensam lösning då blir det oftast mycket prat och lite verkstad. Pratet kan till och med orsaka splittring, vilket endast motståndaren vinner på. Jag är en engångsfriare – och knappt det – och därför ligger jag lågt och låter de med annan åsikt sköta om ”frierierna”, och detta val har jag gjort för att undvika alltför mycket dividerande samtidigt utan att på något sätt rangordna ”friarna”. Dock önskar jag de med annat tankesätt lycka till.

Man skulle kunna tänka sig att vi dela upp oss i två grupper – de ”diplomatiska” och mjuka samt de som inte vänder andra kinden till – men då fordras två husbilsforum, och det hade förmodligen inte gett ett bättre slutresultat. Nej, jag fortsätter att vara tyst och hoppas på att mina funderingar har varit fel eller i varje fall onödiga.

Har min hjärna helt spårat ur, eller är den endast en av de många varianterna i sortimentet – förmodligen utan återvändo?

Farbror Claes fortsätter att lyssna och tackar för uppmärksamheten.
Användarvisningsbild
farbror Claes
HBF-medlem
HBF-medlem

Föregående

Återgå till Övrigt (Off topic)