Nästa Damernas . . . . !

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Re: Nästa Damernas . . . . !

Inläggav Knausen » ons 09 jun 2010, 22:44

Hej Krister N.

Jag blir mycket förundrad över ditt språkbruk. Du skriver att Du jobbar med konflikthantering och kan ändå inte avstå från att angripa skribenterna. Ordval som ohyra, dravel, spy galla, skiter, jäkla och hata i texten förundrar mig oavsett vilken innebörd du har i orden. Respekt för andra människor är en grundförutsättning för att lösa en konflikt.

Det är också viktigt att definiera sakfrågan även om du vill ge den en liten betydelse. Kan vi lösa datumet 11 dec 2008 så är problemet ur världen. Allt annat är av underordnad betydelse och vi kan därför bortse från detta. Undviker vi att prata med varandra och inte vågar/vill hantera och diskutera händelsen i dec 2008 så kommer vi inte att få detta till ett hållbart avslutat kapitel.

Det går inte att förneka vad som hänt och det är min förhoppning att vi kan komma till ett avslut som kan accepteras av de allra flesta. Alla konflikter går att lösa.
Knausen
Moderator
Moderator

Inläggav nilsman » ons 09 jun 2010, 23:51

Hej Krister N

Tycker du att det är OK att på möte sitta och BUA ut medlemmar som inte tycker som du,
alla får väl ha sin åsikt, utan bli utbuade. Hände det på sista årsmötet?
Två frågor till dej Krister, jag vet att du inte deltog i mötet, men vad tror du, hände det eller
det är en ren och skär lögn. Hoppas på svar i form av ja eller nej, och inga långa utläggningar.
Mvh Christer Nilsson
nilsman
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tor 10 jun 2010, 09:00

Herregud Knausen, vakna! Snacka om att vara hemmablind. Du representerar ett betydligt grövre språkbruk genom ditt sätt att legalisera gästboken. Ditt sätt att låta hela HBK-kollektivet klä skott, med precis vilka ordval som helst. Jag jobbar mycket riktigt, bland annat, med konflikthanteing, jag jobbar dock inte med det här! Jag använder det språk som känns rätt för mig i detta sammanhang. Sedan inom parentes kan även en ren konflikthantering innehålla ett starkt men anpassat språkbruk. Sedan om du verkligen varit intresserad av att analysera mitt språkbruk i inlägget kan det möjligen vara begreppet "skiter i" som kunde ersatts av struntar i.., jäsp! Resten är som sagt förstärkningord för att försöka få folk att begripa vad dom håller på med. Hur det uppfattas av de tusentals människor som helt orättfärdigt angrips pga din och några andras sårade fåfänga. Nu är jag provokativ men du driver mig till det! Jag fattar inte hur en människa med din kommunikationsförmåta kan sitta fast i det här träsket och framförallt inte hur du kan uppmuntra det här dravlet i sandlådan/gästboken!

Hej Christer Nilsson! ..vi är inte släkt? =) Nej troligen inte. Jag fick som svar för en tid sedan från en telefonist när jag presenterade mig som Nilsson: "Vilken Nilsson då? Ni är ju så många Nilsson att det verkar mer vara en benämning än ett namn! Hon sa det dock på ett väldigt trevligt sätt.

Jag svara i princip aldrig ja eller nej på en ledande fråga. Det finns ingen analytiker eller utredare som är intresserad av ett sådant svar, efterom frågan redan är färgad av frågeställarens uppfattning. Du får dessvärre nöja dig med den långa varianten av svaret, sedan får du själv välja om du vill läsa det eller inte. Jag tycker inte det är viktigt om det förekommit applåder på årsmötet, inte heller om det förekommit enstaka burop. Rycker man loss enstaka händelser eller citat ur ett större sammanhang, kan man alltid få precis den upfattning, om ex ett möte, eller en skrift, som passar en för stunden. Det är helheten som är viktig för mig och den har jag väl beskrivit i den tidigare tråden.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ingela & Kenth » tor 10 jun 2010, 09:48

Vi har försökt flera gånger att nå en förlikning och när det har pågått något som man kanske kan kalla för förhandlingar så har vi stängt gästboken för att inte störa dessa. När allt sedan runnit ut i sanden och hbk likt strutsen har avvisat allt så har den återuppstått igen.
Ingen kan säga att vi inte har försökt att få ett slut på detta elände. Vi har sträckt ut händerna flera gånger med samma nedslående resultat.
Man kan gott säga att det är kört och att hbk nu inte kan backa ur sitt hörn utan att tappa ansiktet.
Gästboken kanske inte bidrar till någon förlikning mellan parterna men den har ändå rönt stort intresse, inte minst har hbk-ledningen läst flitigt.
Alla fadäser och klavertramp som hbk-ledningen gör och har gjort finns och har funnits att läsa i gästboken, det är väl bra?

Någon skrev att gästboken måste finnas kvar, "Den skall vara som en varböld i arselet på hbk-ledningen".
Det är väl inte så svårt att förstå att man tycker så efter den behandlingen som många medlemmar har fått utstå.
Bild
Användarvisningsbild
Ingela & Kenth
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Sten » tor 10 jun 2010, 11:30

Re: Fundering från en HBK:are
av Sten » tor 03 jun 2010, 18:50

CITAT, Det är inte heller lönt att försöka beskriva de positiva delarna på mötet .

Tala nu om för oss då vad du menar med de positiava , jag var inte där, men har förut varit medlem från första dagen, men så ställde jag fråger några gånger
som inte passade Håkan 1, och plötsligt var man gäst på läktarn.
Kom igen nu Nilsson, skriv nu på DITT EGET FORUM HBK,om du törs, och fråga farför dina kamrater buade , och farför de hade tagit in en ordförande utifrån, och varför det var foto förbud mm mm på årsmötet. lycka till.

Ska bli väldigt inntressant och höra ditt svar.

Mvh.Sten . Fd Fralle. 78. Hbk.

Herr Nilsson, du skriver att vi skall vakna, försök själv att slå upp de blå,
väntar fortfarande på svar från dig, logga in nu på DITT EGEN HBK OCH STÄLL FRÅGAN ,visa nu vilken kar du är.

Kom nu inte med en massa ordpajs.

Ska bli väldigt inntressant och höra ditt svar.

Mvh.Sten . Fd Fralle. 78. Hbk.
Sten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Knausen » tor 10 jun 2010, 12:45

Krister N:
Din nedvärderande ton om mig som person gör att jag avstår med fortsatt konversation. Du angriper mig med ogrundade anklagelser. Skjut inte från höften. Man missar lätt målet då.

Med dessa rader önskar jag dig än en gång en trevlig sommar.
Knausen
Moderator
Moderator

Inläggav hundvakten » tor 10 jun 2010, 13:08

Jaha, Knausen, nu anklagas du för att ta ansvar för vad som skrivs i gästboken.
Mycket skall man höra (eller snarare läsa) innan öronen ramlar av.

Självfallet skall gästboken fortleva. Att den fyller en väsentlig funktion har väl bekräftats - nu senast av den sk konfliktexpertisen.
Jag skrev med avsikt konfliktexpertis - inte konfliktlösningsexpertis, för det framgår uppenbart att vissa är experter på att skapa konflikter istället för att gå till botten med dessa, och försöka lösa knuten till det onda.

Man kan lätt undra varför dessa experter inte vänder sig direkt till hästens mun - svaret är fortfarande enastående självklart - klart som korvspad.
Expertisen saknar kurage och kompetens för att lösa HBKs inre omfattande problem.
Man vågar inte ........

Och snälla experter - sluta med att skrävla över duktigheten - den har vi hört till leda.
Här inom den uteslutna gruppen finns många kompetenta och yrkesverksamma människor med hög bildningsnivå som inte skrävlar med sina erfarenheter, duglighet och kompetens.
Och som sagt - försök nyttja den där den behövs och upphör med raljerandet över gästboken.

Så är det !!!!!

Dag S
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » tor 10 jun 2010, 13:18

Man måste instämma med er, Ingela och Kenth, att Gästboken inte har bidragit till någon förlikning mellan parterna. Lika säkert har den enligt min uppfattning bidragit till att förstärka motsättningarna och vidga klyftorna mellan parterna och deras medlemmar. Till vilken nytta frågar man sig?

Flera gånger tidigare har det i svepande ordalag påståtts, att det har gjorts flera försök från HBF:s sida att nå en uppgörelse / förlikning. Detaljer om detta har inte delgivits oss uteslutna, och fältet har därmed lämnats öppet för gissningar om vad som förevarit, hur dessa "utsträckta händer" har agerat.
Jag själv misstänker att det mest handlat om ensidiga anklagelser, alltför litet sund självkritik, orealistiska krav på ursäkter och avböner samt brist på konstruktiva lösningar.

Likaså har det ett antal gånger på vårt forum förespeglats ett antal andra aktioner, t ex i massmedia och med juridisk assistans, för att skildra och avgöra den här fighten. Sådana har hittills aldrig konkretiserats men väl ytterligare förstärkt motsättningarna repektive hetsat fram allt hätskare inlägg på Gästboken. Alltsammans, enligt min mening, en synnerligen olycklig strategi, som valts av de självutnämnda ledargestalterna för vårt forum. De av oss direkt drabbade men inte tillhörande den inre kretsen, som ville gå mjukare fram, betraktades som besvärliga och mindre klarsynta avfällingar och blev isolerade.

Därför står vi där vi står och stampar och stampar och stampar och . . . . . . . .

Ted S
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Fadrian » tor 10 jun 2010, 14:13

Ted.

Som gammal pacifist och ickevåldsförespråkare känns det lite lustigt att beskyllas för att vara militant.
Min tanke var att genom ett "utomparlamentariskt", men dock demokratiskt, ifrågasättande av styrelsen
i HBK uppnå någon form av förändring till det positiva. Eftersom intern kritik och/eller debatt inte är
tillåten så måste man angripa problemet utifrån. Den nuvarande styrelsen och webbarna har ju genom
stadgeändringar byggt upp en skyddsmur (de har ju erfarenhet från sin förra klubb), som gör att de tror
sig säkra att göra vad som passar dem.

Jag tror att enda vägen till "förlikning" är en ny styrelse. Då löser sig med automatik de andra frågorna;
uteslutningar och felaktiga modereringar.

Sen verkar det som om en del endast eftersträvar en ursäkt medan en del vill tillbaka till HBK. Här behövs
nog en gemensam strategi för att uppnå resultat.

Debatten med Krinil kan man lämna därhän eftersom han uppenbarligen anser att HBK uppfyller demokratiska
krav. Han tycker ju t ex att det är OK att bua ut talare på ett årsmöte.

Till sist vill jag hålla med om att alltför många inlägg i Gästboken är av sådan karaktär att det mesta förlorar
i trovärdighet. Därför skriver jag aldrig där.
Fadrian
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tor 10 jun 2010, 14:17

Ingela o Kent. Avslutningscitatet ” Den skall vara som en varböld i arselet på hbk-ledningen” funkar tydligen inte särksilt bra på dagens HBK. Däremot gör den en hel del husbilsmänniskor fundersamma och oroliga över vad som händer. Det är konsekvenserna för de tusentals medlemmar som ni gjort till er måltavla. Jag får då och då höra att det inte är medlemskollektivet man är ute efter men det finns massor av inlägg som direkt förlöjligar medlemmarna.

Sedan tycker jag det är trist att just du lägger ner Knausen. Jag skrev faktiskt att jag medvetet provocerade dig för att du ska förstå vad detta forum, som du står bakom, utsätter tusentals andra husbilsfränder för. Samtidigt förstår jag dig.

Sten…, ledsen, just nu orkar jag inte dra samma visa igen, läs bak i förra tråden.

Du börjar bli riktigt tröttsam Dag. Du har inte tillfört särskilt mycket i dina inlägg. Ditt ansvar för det som skrivs i gästboken är stort, lika stort som alla andras här på forumet, minst! Sedan blir det ganska tydligt att ditt sätt att förlöjliga alla som har en avvikande uppfattning än din, aldrig kommer att skapa någon förståelse någonstans. Det är just nu bara du som förlöjligar Dag. Ingen annan.

Du verkar klarsynt Ted. Du har åtminstone försökt förstå vad jag menar. Det respekterar jag dig mycket för. Sedan är det kanske inte till någon fördel för dig på detta forum! =)

Slutligen…., stäng ner sandlådan/gästboken! Gör det så fort som möjligt och rädda kvar något av den heder som det egentligen finns massor av bland er på forumet! Den är riktigt, riktigt, riktigt förnedrande, både för de som läser och skriver den!

Nu har jag sumpat min lunchrast.., suck!

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt (Off topic)