[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
HusBilsForumet.se • Visa tråd - Nästa Damernas . . . . !

Nästa Damernas . . . . !

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Re: Nästa Damernas . . . . !

Inläggav Krister N » tor 10 jun 2010, 14:25

Fadrian. Jag har höga krav på demokrati. Där vågar jag påstå att du inte har mycket att lära mig. Bu-rop är bist på hyfs. Det har inget med demokrati att göra, tvärtom. Hårda diktaturer är nog de enda miljöer där du garanterat kan slippa bu-ropen. I övrigt har jag den största repekt för dina synpunkter, även om jag inte delar dem.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ingela & Kenth » tor 10 jun 2010, 15:21

Jag måste vara dum i huvudet som inte förstår vad krinil är ute efter.
Det enda han vill är att vi ska lägga ner både forum och gästbok, i synnerhet gästboken.

Är det de uteslutna med sympatisörer som gjort något fel????
Det är väl för 100 gubbar hbk som tabbat sig men på krinil låter det som det är vi som bär på skuldbördan.

Detta problem kommer aldrig att lösas om det bara är den ena parten som ska ge efter, det måste väl vara ett ömsesidigt givande och tagande?
Ännu har jag inte hört något sådant från hbk, medan vi har gjort allt som står i våran makt.
Bild
Användarvisningsbild
Ingela & Kenth
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Fadrian » tor 10 jun 2010, 15:31

Krister N.

Med demokrati menar jag bl a att man har rätt att yttra sig (i synnerhet i talarstolen) utan att bli stoppad av bu-rop.
Här talar vi inte om Speakers Corner i Hyde Park där det är en sport att häckla talaren. Detta var under ett årsmöte
i en ideell förening där man lade fram förslag till stadgar bl a. Detta måste man få framföra utan att bli avbruten.
Att sen inte alla håller med i resp. sakfråga är en helt annan sak.

Men yttrandefriheten är en demokratifråga!
Fadrian
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » tor 10 jun 2010, 16:00

Fadhrian,

tillåt mig dra historien kort för att du ska förstå min uppfattning:

En grupp medlemmar får en konflikt med sin klubb, som inte kan lösas initialt. För att försvara sig och för att få ledningen att ångra sig och inse sitt förmenta felaktiga handlande startar gruppen ett eget forum för den fortsatta kampen. Efter ytterligare en tid öppnar man en s k Gästbok, där vem som helst kan skriva i stort sett vad som helst under anonym signatur. Grundtanken med denna är, att andra medlemmar i klubben där ska kunna skriva och lämna kritiska uppgifter och synpunkter om hur klubbens ledning missköter sitt uppdrag. Sådan information är tänkt utgöra stöd för den uteslutna gruppen av medlemmar och för andra som senare riskerar uteslutning av en korrupt ledning, som bryter mot normala föreningsstadgar.

Konflikten fördjupas gradvis och tonen på Gästboken blir allt råare. I början intygas ofta, att klubben är jättebra, det är bara ledningen det är fel på och denna ska snarast göra avbön, förändra sitt sätt att arbeta eller - bytas ut! ! Tiden går och nu börjar man på Gästboken kritisera hela klubben som sådan och likaså anklagas medlemskåren för passivitet och feghet att agera - oftast i mycket nervärderande ordalag. Många skribenter uttrycker sin uppfattning, att den enda möjligheten till förlikning är att få till stånd ett misstroendevotum mot styrelsen, och att det är det som forumet måste arbeta för.

Självklart ska man få fortsätta skriva under vilken anonym signatur som helst på Gästboken! Ledningen måste bort, med alla till buds stående medel!

Det, Fadhrian, anser jag vara en militant strategi. Enl SAOL betyder militant kämpande, stridbar Jag har hela tiden försökt verka för andra metoder och det gör jag fortfarande!

mvh Ted S
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tor 10 jun 2010, 16:39

Tror inte alls du är dum i huvudet Kenth, (tror att det är du! =) Du talar om två parter som om det rådde någon sorts meningsskiljaktighet mellan HBK och HBF. Jag ser det som en gammal konflikt mellan individer. Dra ett streck över det och gå vidare. Det arbete och den smärta det här har kostat hittills står inte in proportion till grundhändelsen. Man har alltid ett eget val ochn det är oftast klokare än att vara beroende av andras. Här kan man välja att skippa historiken och gå vidare. Men, det är ett val som var och en själv måste göra. Ofta stannar vi kvar i en situation, helt enkelt för att det är enklare än att gå vidare.

Sedan har du fortfarande helt fel i din syn på demokrati och yttrandefrihet i förhållande till de eventuella bu-ropen Fadrian. Det är ju demokratin och yttrandefrihet som oft ger de här spontana utropen, positiva som negativa. Se på Underhuset i England, gå på en polsk riksdag, lyssna på ett torgmöte där meningsmotståndare står runbt omkring. Demokratin är både bullrigare och stökigare än diktatur och så vill vi ha det! Du gör helt enkelt som många andra på forumet. Du anpassar uttalanden och händelser för att stämma med din egen negativa hållning i den här frågan. Jag tycker det är en sorts självbedrägeri.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Laika » tor 10 jun 2010, 17:47

Jag tycker att ni ska sluta att bemöta Krister när han skriver här i detta forum för enligt mitt förmenande är han inget annat än en fjant som gillar att göra sig rolig på andras bekostnad.
Vederbörande vill så gärna framstå som klok och insatt i olika frågor men är ju helt ute och cyklar, särskilt när han börjar att blanda in Polsk och Engelsk riksdag, mig veterligt finns det inte någon mer än han som högaktar sådant beteende som klockGunnar och TeknikLasse nyttjar, men troligen så skriver han här enbart av den anledning att fader Gunnar bett honom göra det.
Krister du ska veta att jag inte tänker varken svara dig eller på annat sätt bemöta något av det du skriver om det händelsevis är ett svar till det jag nu skrivit, det är roligare att prata med små barn för då kan man ha överseende med det dom säger.
Laika
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » tor 10 jun 2010, 19:17

hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tor 10 jun 2010, 19:19

..jag blir uppriktigt ledsen och förbannad när jag läser ditt inlägg Laika. Mest för din brist på förståelse över vad jag menar. Du glömmer kanske att det var dina fränder här på forumet som "bjöd in mig" med sitt hånfulla skrivande om mig och ett antal andra HBK-medlemmar. Det tycker du jag ska svälja! Men så fort det kommer in en åsikt på forumet som inte tillhör den vanliga jargongen, går det bra att köra huvudet i sanden och bli upprörd. När det drabbar "oss idioter" på HBK däremot är det bara lika gott åt oss. Jag representerar inte någon annan än mig själv, ditt tjuriga påpekande att jag skriver på uppdrag av Gunnar eller någon annan är en förbannad lögn som du anser du dig ha rätt att bara kasta ur dig.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » tor 10 jun 2010, 19:37

Men bäste christer !!

Du har uppenbarligen problem med ditt genmäle mot mig. Du kallar det i svepande ordalag tröttsamt !!!
Tar dina sakargumet slut vid en sådan enkel polemik eller saknar du kompetens, utbildning eller vad är ditt problem ?

/citat:
Du börjar bli riktigt tröttsam Dag. Du har inte tillfört särskilt mycket i dina inlägg. Ditt ansvar för det som skrivs i gästboken är stort, lika stort som alla andras här på forumet, minst! Sedan blir det ganska tydligt att ditt sätt att förlöjliga alla som har en avvikande uppfattning än din, aldrig kommer att skapa någon förståelse någonstans. Det är just nu bara du som förlöjligar Dag. Ingen annan.
/slut citat

Ersätt mitt namn med ditt i ovanstående citat så har du för en gångs skull rätt !!!!

Någon har sagt att 80 % av beteendevetare, psykologer, etc har psykiska problem....
Du om någon vidimerar den utsagan.

DS
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » tor 10 jun 2010, 20:36

Dag, ditt inlägg vill besvara som så, att visst ringde jag dig dagen efter vi fått besked om vår uteslutning. Häpen, förvirrad och tämligen förbannad över vad som hade skett. Vi spånade om det hela ett tag, och jag ansåg det vara ett slags "gefundenes Fressen" att du dagarna innan, mest av en slump, hade reserverat en eller flera domäner med likartade beteckningar som Husbilsklubben.se.

Visst var vi helt överens om att vi skulle hålla ihop om att försöka få klarhet i vad som hade hänt mm mm. Vi skrev alla likartade mail och annat till styrelsen och började informera varandra om sakernas utveckling. Visst var det VI som gjorde gemensam sak och uppstarten kändes rätt av vår protest.

MEN, min gode Dag, efter en tid gjorde jag då sannerligen helt klart för dem, som tog rodret för vårt forum och angav den hätska tonen om krav på upprättelse och annat, att jag manade till viss självkritik hos oss själva. Det måste ju i all rimlighets namn finnas konkreta skäl till varför HBK:s ledning tog till så drastiska åtgärder resp till att de inte svarade på våra frågor och begäran om förklaring. Att förklara krig mot denna ledning ansåg jag vara fåfängt och att man förmodligen skulle tiga ihjäl saken osv osv. Dag, jag har hela korrespondensen sparad. Ganska snart kunde konstateras, att jag och några andra företrädde en linje och övriga en annan, nämligen den som skulle bli den huvudsakliga med diverse gästböcker med många utomstående
personer under anonyma signaturer fick frossa i vår olycka. Den inslagna vägen barkade åt skogen med vårt case!

Då ville jag än en gång sätta jag mig på läktaren" eftersom jag insåg att jag var i minoritet. Admin till och med uteslöt mig ur Husbilsforumet då jag endast hade begärt att mitt namn med inlägg skulle raderas från HBF förstasida. Dag, jag vet vad jag har gjort och inte gjort. Jag har ordning på mina grejor - det har jag nog trott att även du har. V v ta till dig detta tillrättaläggande!

mvh Ted S

PS den där elgrillen var bedrövlig - enligt min fru - och det är ju våra Damer, som vet vad som är bäst för oss med husbil! Annars åker dom inte med! DS
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt (Off topic)