Trist men sant.

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Trist men sant.

Inläggav Krister N » fre 11 jun 2010, 22:33

Gokväll husbilsfränder. Det är faktiskt med sorg i hjärtat jag skriver det här. Jag trodde i min enfald på knausen och Dag, att de av olika anledningar inte ville bemöta mig här i diskussionsforumet igen. Nu förstår jag varför. De använder sandlådan/gästboken istället. Så mycket betydde deras värdiga sorti! De kan helt enkelt inte längre stå emot det självklara faktum att de personligen är skuld till denna långa och infekterade konflikt.., som jag ser det är det i huvudsak de och ingen annan, som bär huvudansvaret för hur det ser ut idag!

De är inte intresserade av någon sorts lösning. De tar inte emot någon utsträckt hand. Detta är hur de vill leva. Konflikten har blivit ett viktigt självändamål i deras liv. Det är beklagligt men sant att det är de mest intellektuella människorna som blir de största rättshaveristerna. Det har funnits tendenser att vilja lägga detta bakom sig hos andra inblandade men det har effektivt förhindrats av bland annat knausen och Dag.

Husbilsfränder. Låt inte enskilda människors bitterhet styra era liv. Stå upp för det ni tror på. Skulle det ändå vara den här saken så är det helt OK. Glid bara inte med av gammal vana eller missriktad lojalitet, då gör ni bara er själva, de inblandade och framförallt alla andra husbilister en stor björntjänst!

Lägg märke till att jag aldrig förlöjligat, hånat eller onödigt misskrediterat någon. Trots detta har jag ständigt blivt förlöjligad av den hårda kärnan. Just nu struntar jag faktiskt i dem. Jag vill att husbilister ska samlas kring det vi har gemensamt. Husbilar och husbilsresor! Sedan ska vi också diskutera allt annat mellan himmel och jord. Jag skulle gärna se att detta forum lades ner och att ni anslöt er till något etablerat forum. För mig är denna community förbrukad genoma att alla som deltar här har indirekt givit sitt medgivande till den här fruktansvärt odemokratiska gästboken, där fega individer tillåter häcklande och förlöjligande som de själv inte vågar stå upp för.

Nu lägger jag ner på ett tag. Det här är förbaskat jobbigt.

Men ha en riktigt bra sommar och ses vi därute så ta gärna kontakt. Det syns vem jag är! =)

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: Trist men sant.

Inläggav Sten » fre 11 jun 2010, 23:03

Herr nilsson, gör oss alla här en björntjänst nu, håll dig borta från dessa sidor , vi är trötta på ditt ordpajs nu,

gå in på ditt eget hbk nu , och fråga fader gunnar om det jag bad dig , men det vågar du inte.
Sten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » fre 11 jun 2010, 23:21

Hej igen! Ledsen att jag ramlar på, jag hade ju lovat att hålla mig härifrån. Men reaktionerna på att det var knasuen och Dag som skriver i gästboken/sandlådan blev ju alldeles extra tydlig! ;) 6 inlägg på så kort tid, det kräver sin man..., eller män. För de är ju två! =) Fy f-n vad lågt, Dag och knausen, det hade jag faktiskt aldrig trott. Suck! Kan ni lura mig så förstår jag hur ni kan vilseleda ett helt forum. Dessutom ett forum som ni i er bitterhet själv konstruerat. Usch!
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Knausen » lör 12 jun 2010, 00:08

Krister N, du ska få ett kort svar av mig.

Formera inte till något som inte överrensstämmer med verkligheten. Gästboken och även detta forum råder inte jag över. Jag ler vid tanken att du inte är bättre uppdaterad.

Flera gör allt för att avsluta detta. Du vet inte vad som händer bakom scendekoren men jag kan avslöja för dig att målsättningen är att det ska kunna bli ett värdigt avslut.

Jag förstår din och styrelsens frustration och med samarbetsvilja så löser det sig. Provokativa ordval bara fördjupar sprickan.

Själv går jag och lägger mig för att möta en ny vacker dag.
Knausen
Moderator
Moderator

Inläggav 1228 » lör 12 jun 2010, 00:10

Mata inte trollet.

/Robert
1228
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » lör 12 jun 2010, 00:47

Dag och knausen!

När man befunnit sig på den mörka sidan en tid blir man väldigt medveten om hur ljust det är på den andra sidan! Den riktiga sidan. Det har förstärkt min uppfattning om hur bra HBK egentligen är! Tänk er själv att slippa det här förlöjlignande gnatet från gamla bittra människor som er själv. Men eftersom er trovärdighet av mig är definierad, så känner jag inte något omedelbart behov att svara just er men för övrigas kännedom så blir jag så förbannat glad av att ha min egen community att återvända till, dvs HBK, när jag varit här på forumet och fått stryk. Jag hävdar att HBK är branschens bästa community att vistas på för seriösa husbilister. Där slipper man att attackeras eller försvara sig mot påhopp som det jag citerar nedan. Så alla husbilister, sluta upp med ert stöd till det här, i mitt tycke sjuka forumet, och anslut er till HBK. Vi trivs och vi har det bra. Skulle någon som ansluter sig till HBK få något som helst problem, kontakta mig!

Krinil
Nu när du skrivit här, så försöker du rättfärdiga dig med att (förlåt uttrycket) "slicka bak". Ja det är just vad du gör när du på HBK sidan talar om hur fantastiskt bra du tycker om alla där och hur fantastisk denna klubb är. Hoppas bara att du också blir modererad nu eftersom du skriver på HBF sidan. Att smöra tror jag inte hjälper någon.
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » lör 12 jun 2010, 08:03

Krister Nilsson.

Du går lite väl långt när du grundlöst anklagar mig för att skriva trams i Gästboken.
Det gör jag inte och har aldrig gjort.
Skriver jag i gästboken så använder jag mitt nicknamn - hundvakten.

Att du anklagar mig och knausen är fullständigt befängt, men dina sakargument tryter uppenbarligen och då gäller det att flytta fokus till avdelningen för skitsnack.
Lägg av nu Herr Nilsson - ditt förtroendekapital är hopplöst förbrukat här.
Du är inte seriös.

/Dag S
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Olle Jonsson » lör 12 jun 2010, 18:18

@Krister Nilsson

Jag vill bemöta ditt påstående om att Knausen mfl. inte skulle vara uppriktiga i sina strävanden att komma till en uppgörelse med HBK.
Deras vilja i frågan är både seriös och vederhäftig , det pantsätter jag min heder på.

Olle Jonsson
Olle Jonsson
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » lör 12 jun 2010, 22:20

Tack, Olle

DS
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ingela & Kenth » lör 12 jun 2010, 22:39

Det är på det viset hbk hanterar detta.
De som är mest vederhäftiga och kunniga ska så klart klandras mest eftersom det är dessa personer som utgör det största hotet.
Det är bara att titta på vilka som uteslutits.
Sorgligt men troligen sant!
Bild
Användarvisningsbild
Ingela & Kenth
HBF-medlem
HBF-medlem

Nästa

Återgå till Övrigt (Off topic)