[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
HusBilsForumet.se • Visa tråd - Trist men sant.

Trist men sant.

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Re: Trist men sant.

Inläggav Krister N » lör 12 jun 2010, 22:45

Hej Olle. Du förvånar mig. Du är en vederhäftig person som jag litar på. Men seriositeten du pratar om, är det de här som står bakom gästboken/sandlådan, där alla som har med HBK att göra utnämns till rövslickare mm? Du menar att du sätter din heder i pant för de personer som legitimerar det här hånfulla förlöjligandet av 4000 personer? Innan jag fortsätter vill jag att du kommenterar, bekräftar eller utvecklar på något sätt Olle. Det här reagerar jag väldigt starkt på. De andra sandlådefasonerna på forumet kan jag acceptera men inte detta. Du kan svara här, på HBK, maila eller ringa mig, men svara Olle!

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » lör 12 jun 2010, 23:10

hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Jarmo » lör 12 jun 2010, 23:29

Löjligt Krister!

Du skulle varit med i December 2008. Då hade du sett något att "reagera starkt på"

Fd. 862
Jarmo
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » lör 12 jun 2010, 23:52

Dag. Stämningsansökan använder sig privatpersoner av vid civilmål, dvs oftast tvistemål. Förtal är ett brott som faller under allmänt åtal, även om det ibland kräver angivelse. Men det innnebär att det alltid är en åklagare som väcker åtal. Du är fortsatt tröttsam! Du gör mig dock något förbannad när du på ditt fega sätt fortsätter att lägga ut mina uppgifter på forumet. Det krävs iofs ingen jätteinsats att ta reda på men det bekräftar för mig och andra vilken nivå du befinner dig på! Men en dag går du antagligen för långt…!

Jag trodde i min enfald att gästboken/sandlådan nått botten, men jag hade fel. Jag störs inte personligen av vad som skrivs, för det bekräftar bara min uppfattning om skribenterna och om de ansvariga personerna bakom.

Men nu är det dags för alla vettiga människor på detta forum, dvs den absolut överväldigande majoriteten, att göra sitt val. Gör det många av er har funderat på länge, lämna det här sjuka stället. Det finns massor av andra, betydligt trevligare mötesplatser för oss husbilister!

Jag drogs in här av en slump. Jag hade bestämt mig för länge sedan att stå utanför men klarade till slut inte av påhoppen utan kände att jag måste reagera. Jag hade dock inte räknat med alla de positiva reaktioner jag får, inte minst här från forumet! Det är faktiskt riktigt kul. Det är därför jag fortsätter. Annars hade jag slutat för länge sedan. Jag är i grunden en stark enstöring som inte är särskilt lätt att påverka. Personligen kunde jag strunta i fjanterierna här på forumet, men jag tar mig mycket av hur det påverkar tusentals vanliga trevliga husbilister, fullständigt i onödan. Det ansvaret vill jag lägga på den hårda kärna, de som driver detta. De skiter fullständigt i att andra människor dras in och mår dåligt av det här.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Olle Jonsson » sön 13 jun 2010, 07:20

Jag vill bemöta ditt påstående om att Knausen mfl. inte skulle vara uppriktiga i sina strävanden att komma till en uppgörelse med HBK.
Deras vilja i frågan är både seriös och vederhäftig , det pantsätter jag min heder på.

Gó morgon Krister!
Förvåningen är ömsesidig.
Du i ifrågasatte om deras försök till uppgörelse verkligen var seriös, den seriositeten går jag i god för.
Hur du lyckades utveckla mitt svar till att även omfatta vad som skrivs i övrigt och vem som stå bakom vad förstår jag inte.

Olle Jonsson
Olle Jonsson
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Zubac » sön 13 jun 2010, 09:03

Användarvisningsbild
Zubac
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » sön 13 jun 2010, 13:30

Hej Olle.

Ledsen, jag övertolkade ditt inlägg. Jag var nog som Dag skriver, påverkad, kanske inte så mycket av starka drycker, som av inläggen i sandlådan/gästboken. Det är ju den som jag under lång tid sett som det största hindret för allt vettigt umgänge. Jag menar att står man bakom sandlådan/gästboken så ser jag svårligen hur man ska kunna uppfattas som seriös över huvud taget!

Pga ditt inlägg ber jag framförallt knausen och Dag om ursäkt för att jag inte sett deras seriositet. Den har helt enkelt inte nått fram till mig pga pajkastningen i sandlådan/gästboken, som de dock fortfarande har ett stort ansvar för.

Jag ser också att jag omedvetet dragits in känslomässigt i detta och när jag blir förbannad fungerar inte jag heller. Jag har svårt att särskilja sandlådan/gästboken från de faktiskt inläggen. Jag har svårt att ha rollerna som saklig debattör och rövslickare samtidigt! Tack för att du uppmärksammar mig på detta Olle! Jag ska skärpa mig. (Kan kanske på sikt slippa rövslickarrollen, det hade varit skönt för jag käner faktiskt att den inte passar mig! Min omgivning har väldigt roligt åt mig pga att jag fått det epitetet här på forumet! Vad dom nu kan mena med det? =)

Zubac har antagligen rätt. (Hej förresten Zubac, det var länge sedan, kul att höra av dig, har du sålt dina campingplatser i Dalmatien? =) Jag var inte med i HBK vare sig 2007 eller 2008. Det är det många andra som inte heller var, som ändå dagligen får skit i sandlådan/gästboken. Det gör oss ändå till helt legala måltavlor. Den ekvationen får inte jag ihop. Det är säkert någon som kommer med en bra förklaring! =)

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Fadrian » sön 13 jun 2010, 13:56

Krister N.

Jag får ett intryck av att du är mer intresserad av att gå i polemik med "de uteslutna" än att ta tag i själva sakfrågan,
som ju faktiskt är att ett flertal HBK-medlemmar har blivit regelvidrigt uteslutna. Att hålla på att debattera om hur
och vad man skriver i Gästboken är ju egentligen inte intressant eftersom det mesta härrör ur ren frustration då man
inte kan komma till tals på annat sätt. Det råder faktiskt diktatur i HBK oavsett vad du tycker. Man får bara kommentera
styrelse och web i positiva ordalag typ: "Länge leve Kim Jong Il!!" Du kan ju själv testa om du kan kritisera t ex webbarna.
Men du tillhör kanske en priviligierad grupp som har styrelsens förtroende, vad vet jag.

Själv är jag fortfarande medlem i hopp om att tillräckligt många medlemmar så småningom får upp ögonen för hur
ledningen missköter sitt uppdrag. Det kommer en förändring, det är jag övertygad om. Det gjorde det i deras förra klubb.

Hade det varit en ledning, som vetat med sig att de hade medlemmarnas verkliga förtroende, hade de kunnat införa
omröstningar och val via nätet och blivit det de säger sig vilja vara, nämligen en modern internetklubb. Men de vågar
– av förklarliga skäl – inte!

Såg just medan jag skriver detta ser jag att du bett Knausen och Dag om ursäkt. Det hedrar dig. Jag kan förstå att du
ogillar Gästboken (det gör jag också) för många inlägg är under all kritik. T ex är det extremt dålig stil att skriva under
med någon annans nick. Kan man inte stå för sina åsikter bör man låta bli att skriva, tycker jag.

Fadrian
Fadrian
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Zubac » sön 13 jun 2010, 14:36

Zubac har antagligen rätt. (Hej förresten Zubac, det var länge sedan, kul att höra av dig, har du sålt dina campingplatser i Dalmatien? =) Jag var inte med i HBK vare sig 2007 eller 2008. Det är det många andra som inte heller var, som ändå dagligen får skit i sandlådan/gästboken. Det gör oss ändå till helt legala måltavlor. Den ekvationen får inte jag ihop. Det är säkert någon som kommer med en bra förklaring! =)

Hälsningar
Krister N[/quote
Hej på dig Krister..
Har aldrig haft nåra campingplatser och ännu mindre sålt några,men rekomendera kan jag..jag tror att det är många som tycker om den vackra landet..bland andra du också om jag inte minns fell.Skulle vara rolig att träffas där nere..men tyvärr,i juli och augusti är det alldeles för varmt.Vad det gäller det andra som skrivs här,bryr jag mig inte om.Har redan varit två månader i Europa och det går alldeles utmärkt utan några HBK-logon på bilen :)
Hälsningar Zlatko (mh2)
Användarvisningsbild
Zubac
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Knausen » sön 13 jun 2010, 15:47

Krister N:
Heder åt din ursäkt och den godtar jag.

Fadrian:
Att gå i polemik... Du vet inte hur rätt Du har och då avser jag inte bara vi som skriver här. Kan vi på ett konstruktivt sätt diskutera sakfrågorna och koncentrera oss på de stora frågorna och lägga detaljerna åt sidan så är detta snart löst.

Tiden arbetar för oss och jag med flera väntar på ett svar från HBK-ledningen på den senaste trevaren som är daterad den 4 juni 2010 för att lösa upp knuten. Svar har ej kommit ännu och därför vill jag avvakta med att redovisa innehållet.

Denna gång är det faktiskt annorlunda. Det är en styrelseledamot som bett om ett konkret förslag på hur vi ska få ett slut på detta. Styrelsen har fått ett förslag från mig som jag tror de allra flesta kan acceptera även om jag bara talar för mig själv i mailväxlingen med styrelsen. Allt måste naturligtvis förankras hos alla berörda.

Jag vet också att fler har mailväxlingar med styrelse eller styrelsemedlemmar. Vilken sann vilja att lösa upp allt från styrelsen vet jag inte. Det kan bara styrelsen svara på.

//Knausen

"Ändrat till rätt årtal i texten"
Senast redigerad av Knausen sön 13 jun 2010, 17:47, redigerad totalt 1 gång.
Knausen
Moderator
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt (Off topic)