SKUGGFIGURER

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

SKUGGFIGURER

Inläggav Ted Selander » mån 14 jun 2010, 17:44

Ja, men vilka är ni då, ni som har bestämt , på något oklart sätt, att vi ska ha en Gästbok, som ska få användas av alla dessa figurer, som någonstans inifrån skuggorna ska tala om alla de graverande fakta om HBK-ledningens falsarier? Folk som tillåts häva ur sig vilka beskyllningar och oförskämdheter som helst, under löjliga och anonyma signaturer. Som inte törs visa vilka de är. Som anklagar Sveriges största husbilsklubbs ledning och medlemmar för att vara allt det man inte får och bör vara vara.

Och vilka är ni, som har bestämt att denna Gästbok " är till för att diskutera husr HBK-ledningen agerar" och att "sedvanlig Nätetikett ska iakttagas" men som ändå tillåter allt det ovederhäftiga elände, som präglar denna slasktratt? Träd fram öppet och säg, att det är ni, som står för allt detta, det är ni som utan att ha något som helst fastlagt mandat från dem som ni säger er representera, gör, styr och ställer som det behagar er. Ni som vet bäst och skiter i s k "demokrati", som ni efterlyser hoss andra men friskriver er själva ifrån.

Och - vilka är ni, som i diffusa antydningar och inlägg då och då talar om diverse framstötar, utsträckta händer och liknande, som självmant och oombedda agerar med sådant? Var - när - hur sker sådant där ute i skuggorna?

Hur mycket av allt detta diffusa och abstrakta ska få fortsätta kasta ett synnerligen negativt ljus över husbilsvärlden? Jag är trött på att behöva bli utsatt för allt det här, jag är trött på att få nästan dagliga telefonsamtal från människor jag inte känner och som jag inte vill vare sig ont eller gott, men som vill fortsätta diskutera allt detta.

Träd fram ur skuggorna! Och ännu hellre - lägg ner hela detta forum, inte bara dess Gästbok. Tryck på de rätta tangenterna!

Ted Selander
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: SKUGGFIGURER

Inläggav Ingela & Kenth » mån 14 jun 2010, 18:12

De som finns här på forumet och i gästboken är husbilsåkare liksom du Ted, många känner sig väldigt kränkta.
Att en del hasplar ur sig en massa betyder inte att vi alla skriver under på detta.
Vi har en öppen policy och alla som registrerar sig har möjlighet att säga sitt högst personliga hjärtas mening, så skall det väl vara i ett demokratiskt forum.
Vi modererar inte mycket även om mycket som skrivs i gästboken inte faller alla på läppen, men det är väl sådant man får tåla.
Man kan ju inte slänga ut folk bara för att dessa har ett annat sätt att se på saken.
De allra flesta som skriver här är väldigt seriösa och vill få ett slut på eländet. Att det sedan finns några få som kanske inte tycker likadant betyder inte att alla har samma uppfattning.
Jag startade detta forum men har inget numera med det att göra.
Bild
Användarvisningsbild
Ingela & Kenth
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Sten » mån 14 jun 2010, 20:22

Ted,
nu får du nog hela styrelsen och webb nissarna , på Hbk att stå upp och applådera.
Sten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ingela & Kenth » mån 14 jun 2010, 20:32

Om vi lägger ner detta Ted, då har du ju ingenstans att spy din galla?
Det är nog bättre för din hälsa att du får utlopp för dina känslor!
Bild
Användarvisningsbild
Ingela & Kenth
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » mån 14 jun 2010, 22:06

Jag tillhör inte dem, som "spyr galla"! Det är inte min stil.

Om jag upplever något som ett problem, brukar jag hålla mig till att diskutera sakligt, att sammanställa fakta så gott det går och försöka hålla mig till sakfrågan och så litet som möjligt ta till känsloladdade, ostyrkta överdrifter eller lögner. Naturligtvis kan man inte lösa alla problem eller alltid få motparten att erkänna det man anser att han borde göra. Man kan bara göra sitt bästa; om inte det räcker, så måste man ju för sitt eget bästa kunna lämna begångna oförrätter mot sig själv och inte låta dem fördärva mer än vad som är rimligt.

Om man vid sund självrannsakan kan konstatera, att man har en egen del i den uppståndna konflikten, så är det i regel konstruktivt att erkänna det. Det blir lättare att hitta kompromisser då, och ett gott samvete är en skön sak att ha. Enkelt och användbart! Och visst kan jag ana att jag då, före uteslutningen, några gånger uttryckte mig onödigt "besserwissigt" och kritiskt om saker och ting på HBK:s forum. Jag kan inte bevisa att även andra gjorde det, men nog är det möjligt att så var fallet.

Det jag kan läsa på vårt forum inklusive Gästbok är tyvärr alltför ofta helt andra kvaliteter, dessutom av anonyma skribenter. Jag beklagar, att jag mot min vilja dragits med i denna destruktiva miljö. För det är ju de facto så, att alltför ofta talas det om "vi" och "de uteslutna", och jag är en av dessa som kollektivt uteslöts av ännu okänd anledning i december 2008.

Ted Selander
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » mån 14 jun 2010, 23:08

Go afton.

Snacka om ett odemokratiskt forum. Är det någonstans man inte får ha en avvikande åsikt är det här. Är det någonstans demokratins spelregler är satta ur spel är det här. Här är det som Ted säger dold ledning, dolda regler, dolda debattörer utan spelregler och noga anpassat häcklande. När nu Ted, som verkligen tillhör ursprunget och verkligen har rätt att uttrycka sig i frågan, också blir häcklad blir t o m jag förvånad! Det här börjar faktiskt påminna om en riktigt mörk sekt. I en sådan slutar man inte…, man måste omprogrammeras! Låt det inte gå så långt!

Hur kan du tycka att Ted spyr galla Kent? Han är nog en de mest nyanserade och skärpta debattörerna jag läst här på forumet. Han är dessutom modig. Att våga gå emot den allmänna uppfattning här kräver ett stort mod, särskilt av en insider, det är nog många som inte fattar det! Ett betydligt större mod än på något annat forum jag varit på…, och de är många! Ingen annanstans får man så mycket skit för att man vågar stå upp för sin åsikt. Var är demokratin i det?

Så jag fortsätter att vädja till det sunda förnuft som finns här. Lägg för helvete ner det här nu. Nu har känslorna i konflikten blivit ett självändamål och vuxit sig betydligt större och viktigare än sakfrågan. Gå med i HBK, världens bästa Husbilsklubb. Jag menar faktiskt det. Ni som är intresserade av styrelse och annat bakomliggande arbete. Gå in i klubben och påverka. Var där inne och se vad det är för en klubb idag! Det är den klubben jag är medlem i.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Jarmo » tis 15 jun 2010, 05:57

Snälla Krister
Om du slutar att överdriva allt så kan man kanske ta dig på lite mer allvar.
Du får nog helt enkelt lär dig leva med att det finns folk som ser ner på din kära "klubb".
Dags för dig att gå vidare.

Fd 862
Jarmo
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tis 15 jun 2010, 07:03

Godmorgon Jarmo, du var en morgonpigg rackare!

Det är inte överdrifter, det är helt normal konsumentupplysande marknadsföring. De kraftiga överdrifterna står forumet för. Inte minst sandlådan/gästboken. Utan den hade vi haft helt andra dialoger. Troligen med helt andra resultat också..., men visst känns det som om vi är på väg mot något Jarmo! =)

Sedan har jag varnat föra att jag kan bli odrägligt tydlig när jag är övertygad om nåt.., å det är jag!

Nu ska jag jobba Jarmo.., vi hörs!

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav sepe » tis 15 jun 2010, 10:05

Krister,

Du skriver om odemokratiskt forum. Det du skriver stämmer väldigt bra på husbilsklubben, här däremot kan alla skriva utan att riskera omedelbar avstängning. Att du här tillåtes sprida din oseriösa propaganda för den odemokratiska ledningen i HBK är väl ett tydligt bevis på detta.

Det finns många som kan vittna om hur möjligheten att skriva på HBK försvann för dem då dessa skrev något som inte föll HBK ledningen i smaken. Det finns också många 100-tals fd medlemmar som har sett och förstått hur ledningen beter sig i HBK, dock inte du ännu tydligen, och som har tagit avstånd genom att lämna klubben. Det finns också ett stort antal medlemmar som har insikt men som fortfarande står kvar som medlemmar, trots sin misstro mot ledningen, och den gruppen växer bland annat tack vare detta forum.

Krister, du gör bort dig med alla din osakliga påståenden. Sluta med att glida undan när du får fakta om HBK ledningens alla misstag utan bemöt dessa istället.

Jag kan också, som andra redan gjort, intyga att många försök har gjorts från de uteslutna att få en dialog med ledningen i husbilsklubben men dessa har varje gång redovisat olika skäl till att inte föra en dialog och det finns också dokumenterat.

Sven-Åke
sepe
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tis 15 jun 2010, 10:50

Hej Sven-Åke.

Det är ju så att vare sig du eller jag sitter med facit. Vi skriver gärna som om just våra synpunkter skulle vara de enda riktiga. Så är du ju inte. Det jag skriver är hur jag upplever HBF kontra HBK. Du skriver motsatsen eftersom det är dina upplevelser. Jag har dock sökt mycket input härifrån HBF och kunnat jämföra med dagens HBK. Det bygger jag mina uppfattningar på, och där försöker jag faktiskt behålla min självkritik, även om det spricker ibland. Många uppfattningar här på forumet bygger på gamla tankar och värderingar. Dessutom med en samstämd kör i bakgrunden, som stundtals försöker överrösta varandra med negativa synpunkter på HBK. Det skapar ingen självkritik.

Så du har rätt i att mina påståenden inte ska ses som fakta, lika lite som alla andras. Däremot tycker jag att de bygger på större objektivitet än här på forumet! De bygger också på de förhållande som råder idag. Dessutom har jag pratat och pratar med många inblandade, både här och på HBK.

Jag är ingen okritisk HBK-fanatiker. Mina åsikter om HBK bygger på hur jag upplever klubben, ingenting annat! Hade det inte varit så, hade jag varit någon annanstans.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Nästa

Återgå till Övrigt (Off topic)