Gästboken och träff!

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Re: Gästboken och träff!

Inläggav Olle Jonsson » tis 10 aug 2010, 21:22

Hej Krister!
Jag är lika säker på Knausens, m fl. uppriktiga vilja till ett avslut av detta, nu som då.

Sista anmälningsdag för träffen i Torpa sattes till 8/8 samtidigt som inbjudan lades ut, vilket jag tror var den 14/7.
Lägligt eller inte, ja var och en av oss har sina bevekelsegrunder.

Ha de
Olle J.
Olle Jonsson
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tis 10 aug 2010, 21:57

Hej Olle.

OK. Jag har inte kunnat utläsa något sista datum för Torpa. Förstår sen faktiskt inte vad du menar med att vi har olika bevekelsegrunder i den här frågan? Utveckla gärna det för mig. Jag tycker fortfarande att du är vederhäftig och trovärdig men det innebär förmodligen inte att du alltid fattar rätt beslut eller får rätt uppfattning. De du försvarar är trots allt grunden för hur Husbilsforumet fungerar. De legitimerar den verbala terrorism som gästboken utgör. Gästboken slår inte ett skit mot någon konstitution utan hela tiden mot enskilda medlemmar. Det är terrorism. Gästboken eller Husbilsforumet kommer aldrig att påverka den här situationen positivt. Tror tvärtom att den förlängt det här i onödan. Därför kan jag inte få bort tanken att någon eller några vill bevara konflikten! Hoppas du kan få mig att ändra uppfattning.

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Kölis 75 » tis 10 aug 2010, 22:05

Det finns säkerligen en plats över till dig på Torpa Stenhus om du verkligen vill komma, en bil till går säkert att klämma in. Frågan är väl om du själv verkligen vill komma? Personligen så kommer jag inte då det dels är för långt bort från Stockholm för enbart en helg samt att vi har en träff i Stockholm/Gålö samma helg. Men på Gålö finns det plats i så fall om du känner för det.

MVH Göran Kölborn
Kölis 75
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » tis 10 aug 2010, 22:28

Tack Göran! Det här uppskattade jag verkligen. Förstår dock av tidigare inlägg att jag egentligen inte är välkommen. Tycker att Knausen lagt ribban.

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Knausen » tis 10 aug 2010, 23:03

Hej Krister.

Om Du hade besvärat dig med att läsa hela inbjudan så hade Du sett längst ner på sidan att söndagen den 8 augusti var sista anmälningsdag.

Strax före midnatt natten till måndagen ändrade jag texten till "Vi är nu 50 personer anmälda till träffen och anmälningstiden har gått ut".

Datum för sista anmälningsdag satte jag med eftertanke då arbete och andra förpliktelser tar mycket av min tid just nu och en träff kräver en viss planering och framförhållning.

I övrigt anser jag det mer passande att jag inte kommenterar dina rader och jag avstår från att förolämpa dig eller komma med insinuationer.

/Knausen
Knausen
Moderator
Moderator

Inläggav Krister N » ons 11 aug 2010, 00:04

OK, kan vara så Knausen. Jag får mycket skit här på forumet och det gör kanske att det spiller över väl mycket när jag väl svarar. Hoppas du och jag någon gång kan sitta ner och snacka. Då hoppas jag du förklarar ditt försvar av den här terrorismen mot tusentals ovetande husbilister.

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » ons 11 aug 2010, 11:55

Jag kan fortfarande inte förstå hur vi inom HBF - det godas företrädare inom husbilslivet resp de totalt orättfärdigt drabbade ex-medlemmarna i HBK - fortfarande tillåter anonyma inlägg i Gästboken!

Ni självutnämnda makthavare i HBF, som styr och ställer i bl a denna fråga, hävdar alltså och utgår ifrån tesen, att denna gästbok ska utgöra ett konstruktivt forum för alla de HBK-medlemmar, som eljest inte skulle våga eller kunna framföra sina negativa omdömen om HBK och dess ledning, men som ändå vill vara kvar som medlemmar där.

Jag och många andra anser detta vara ett helt galet resonemang, som snarast bör upphöra. Det är i grunden osunt och leder inte till någon förändring av allt det vi säger oss vilja förändra. Vid det här laget, ca 20 månader efter vår uteslutning, borde väl var och en inse, att denna kamp har ställt till med tillräckligt mycket skada för husbilismen i allmänhet och, att HBK-ledningen inte tar oss på allvar!

Och inte vill en sån´som jag och andra med mig med dylika avvikande åsikter delta i de träffar, som ordnas. Där skulle vi väl också betraktas som udda avvikare, som inte ska tas på allvar! Man ska inte anklaga motparten för sekteristiska tendenser utan att själv ha rannsakat de egna ideerna och fastlagd mainstream!

Måtte nya krafter med nya övertygelser snart ta tag i denna sak! Tillåt gärna debatt i ett slags Gästbok - men under öppen, identifierad flagg!

Ted Selander
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » ons 11 aug 2010, 19:04

Hej Ted!

Slås åter av din klokhet. Trots att du är mer berörd än de flesta här har du förmågan att se sakfrågan på ett realistiskt sätt och verkar genuint intresserad av en lösning. Det gör dig dessvärre ganska unik. Förstår att det är motigt att driva i den här motvinden, men samtidigt tror jag att många börjar tänka till och kanske så småningom förstår ditt tänk, bara du orkar fortsätta. De nuvarande självutnämnda "ledarna" på HBF utnyttjar skickligt svansens sensationslystnad för att hålla gästboken igång. Jag är fortfarande övertygad om att syftet är att hålla konflikten vid liv.

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Olle Jonsson » ons 11 aug 2010, 20:40

Krister
Jag borde inte svara men jag kan inte låta bli, Du skriver:
"Jag är fortfarande övertygad om att syftet är att hålla konflikten vid liv".
Är det ditt syfte också?
Olle Jonsson
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » ons 11 aug 2010, 21:31

Hej igen Olle.

Det där tror du inte på själv. Däremot tror inte jag längre på glorifieringen av "ikonerna" bakom det här. Som Ted skriver, den här taktiken har inte fungerat på 20 månader.

Jag har påbörjat skrivning på HBF två gånger. Båda gångerna provocerad av påhoppen i gästboken. Främst vad gäller de på HBK som tar riktigt illa vid sig. Men du tycker kanske att de är nödvändiga offer. Sedan är jag ibland onödigt spontan. Då kan objetiviteten krakelera, det beklagar jag!

Hälsningar
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt (Off topic)