[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3827: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
HusBilsForumet.se • Visa tråd - Gästboken och träff!

Gästboken och träff!

Sådant som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumgruppen

Re: Gästboken och träff!

Inläggav hundvakten » fre 13 aug 2010, 17:13

Hej, alla.
Jag råkade också deltaga i Ödeshögsträffen, o kan fullständigt dementera att någon sk tidningsartikel inte såg dagens ljus där.

Frågan om någon tidningsartikel var aldrig uppe för någon form av diskussion.
Den som påstår något annat pratar mot bättre vetande eller ljuger.....

Personligen har jag överhuvudtaget inte hört talas om den sk tidningsartikeln.

Så är det.

Hälsningar

Dag S (hundvakten)
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » fre 13 aug 2010, 18:21

Ja, det är egentligen ingenting att förvånas över, detta att den ene efter den andre anmäler sig som vittne att man inte har någon aning om den där "tidningsartikeln" emanerande från Ödeshögsmötet och som ju de facto sändes ut till de ledande personerna i HBK-ledningen.

Jag har aldrig påstått,

att artikeln ifråga skrevs där på Ödeshögsmötet, nej det skedde efter mötet och som en uppföljare
att det var någon av oss, de elva ursprungligen uteslutna ur HBK som skrev den
att det var någon av oss, som utförde utskicket ifråga till HBK-ledningen

Den av er, som nu förnekar all kännedom om dokumentet ifråga och dess uppkomst och vidare hantering, samt var den, som avkrävde mig tystnadslöftet om att inte avslöja detaljerna kring det hela, borde i anständighetens namn träda fram och tala om hur det förhöll sig. Jag är en person, som håller sina löften, men någonstans finns det ju ändå en gräns.

PS För klarhets skull vill jag betona, att "tidningsartikeln" ifråga i sin första version inte var undertecknad av de ledande HBF-personerna. Dessa var endast uppräknade såsom varande medförfattare. I den andra versionen hade dessa personer tagits bort och artikeln saknade därför klargörande om vem som var författare. DS

Ted Selander
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Knausen » fre 13 aug 2010, 23:25

Förlåt mig Ted men min läsförståelse är ibland låg men nog tyder jag dina rader "i Ödeshög, där den beryktade tidningsartikelliknande skriften författades" som att du påstår att den författades i just Ödeshög.

Om ett antal personer är uppräknade som medförfattare i en skrift och när sedan tidningsartikeln publiceras och namnen inte finns med så förvånas jag av ditt engagemang. Nu hoppade jag egentligen inte in här för denna fråga utan som en blixt från en blå himmel slår det mig att det finns en helt annan tidningsartikel som jag och nio andra personer har varit med att underteckna. Den har några månader på nacken men har inte ännu blivit publicerad. Det är en mycket intressant läsning om rättslösa medlemmar i föreningslivet.

Det skulle vara spännande att höra din syn på denna artikel eftersom mitt namn faktiskt står med som en av författarna även om du kanske kommer att inse att det inte är jag som är huvudförfattaren. Mina skriftkonster kan inte nå sådana höjder. Vill Du läsa om rättslösa medlemmar i föreningslivet så är du välkommen att maila mig och jag sänder gärna över dessa rader till dig.

coadminhusbil@telia.com
Knausen
Moderator
Moderator

Inläggav Ted Selander » lör 14 aug 2010, 08:44

Jens, man läser och tyder som man vill och har bakgrund och skäl för.

Ja, jag borde ha uttryckt mig tydligare när jag skrev "författades och skickades ut i Ödeshög". I ett senare inlägg försökte jag förklara mig med att säga, att artikeln emanerade från mötet, samt att det inte hade skrivits ut eller fysiskt hade sänts ut under mötet, och att det hade gjorts kort efter mötet som fallet i regel är med protokoll och annat, som behandlats och beslutats vid ett möte. Det är väl inte så konstigt, Jens?

Vad som däremot förvånar mig och gör mig både besviken och förbannad är, när vittnesmål avges av typen "jag var med på mötet och kan intyga / svära / lova mm att "ingen sådan artikel såg dagens ljus eller skickades ut under det mötet" och liknande. Det där är mest ordklyverier och försök att dölja fakta. Sådant som ofta och gärna används i denna "bloggosfär", där sanningen ofta är det största offret.

Den andra artikeln, som du nämner och erbjuder mig att ta del av, får du gärna sända mig för bedömning hur pass relevant den är för den här långdragna såpan.

Ted
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » lör 14 aug 2010, 11:39

Jens, en gång till denna vackra morgon,

jag har nu mottagit och läst artikeln du översände. Min bedömning är:

att den är välskriven utan större överdrifter och

att den i allt väsentligt överensstämmer med min egen uppfattning, såväl vad själva skildringen av händelseförloppet gäller som i det uttalade önskemålet / behovet av en möjlighet att få rättslig prövning av sådana situationer

att den naturligtvis endast kan bedömas som den ena partens inlaga och version av det som förekommit

För ev nytillkomna läsare vill jag klargöra, att min kritikfrån början gällt:

det enligt mitt synsätt förkastliga i att driva och eskalera kampen mot såväl HBK:s styrelsepersoner som HBK som förening inkl alla dess medlemmar också med hjälp av personer helt utanför kretsen av dem som konflikten gällt.
Vem som helst har sålunda tillåtits att skriva vad som helst under anonyma signaturer i en Gästbok. På så sätt har konflikten eskalerats så, att varje form av konstruktiva försök att lösa den har omöjliggjorts.

Andra "skamgrepp" har tagits till av i stort sett oidentifierbara personer, som ansetts sig ha rätt och skäl att göra detta.

De självutnämnda ledarna inom HBF, vilka dragit upp huvudlinjerna för hur kampen skulle föras och som tillåtit den långa raden av osakligheter och ostyrkta anklagelser om ekonomiska oegentligheter mm mm har gjort detta i alla våras namn resp utan egentligt godkännande. Samtidigt anklagar dessa motparten från bristande demokrati och god föreningsetik.

Observera alltså sammanfattningsvis, att min kritik inte gäller själva uteslutningen av oss 08-12-11 utan principerna för hur kampen förts.
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » lör 14 aug 2010, 14:00

...citat ut gästboken 100814:

==========================================citat
Jag är en stolt nynazist och trivs med det. Vad som tidigare hänt i historien kring nazisterna finns inga åsikter om, det var före min tid, men som sagt, jag är en stolt nazist och bryr mig föga vad som hände oskyldiga människor för si så där sextio år sedan.

För vi nynazister får göra som vi vill och därför har vi denna orubbliga stolthet att förvalta.

Finns det människor som kan tänka sig att backa upp en text som den ovan? Personligen tror jag inte det för då har vi människor inte lärt sig något om hur vi själva vill bli bemöta. Så diskuterar många nya medlemmar i klubben, otäckt tänkande.

===========================================slut citat

Fy f-n vilket lågvattenmärke, tom för att vara gästboken/sandlådan. Är ni fortfarande stolta över er gästbok!!!
Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » lör 14 aug 2010, 20:38

Ted,
jag förstår att du bla åsyftar mig när du citerar med orden "såg dagens ljus".
För mig är det fullständigt obegripligt att du uttalar dig överhuvudtaget om vad som försiggick på mötet när du inte ens var där, som du planerat att vara, men fick reseförbud av din fru !!!!

Ted, du är inte seriös och för din egen del borde du lägga av med ditt luddiga ordvrängande utan någon som helst kunskap i sakfrågan.
Ett gott råd till dig är att lämna gästboken och detta forum innan du skämmer ut dig fullständigt.

Dina försök till verbalt koketteri imponerar inte här, så lägg din ordvrängarkraft på forum som imponeras av ditt skitsnack !!!!

Mvh

Dag
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Zubac » lör 14 aug 2010, 22:45

Användarvisningsbild
Zubac
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Krister N » sön 15 aug 2010, 02:37

Här har några personer blivit avstängda från en klubb. För att beskriva denna oförätt används en av mänsklighetens största brott. De som idag finns i den klubben, jämställs med historiens största slaktare! Några personers sårade fåfänga jämförs med millioner slaktade människor. Ser man inte skillnaden i proportioner anser jag att man allvarligt borde överväga att söka hjälp! De som representerar åsikten att de avstängda från HBK kan jämställas med offren för grymheterna under nazitiden vill jag aldrig dela klubb med! Det kanske är dags att börja söka den ansvarige för detta forums hets mot folkgrupp. En sådan ansvarig finns alltid, särskilt för elektroniksa anslagstavlor (BBS-lagen) även om personen ifråga inte alltid begriper det själv, förrän man drabbats av en lagakraftvunnen dom! Admin, du kan ju börja fundera över vem det kan vara!

Seden läser jag Dags inignation över att Ted ev har fel uppfattning ang den här tidningsartikeln? Det har högre prio för Dag är nazistdiskussionen! Likaså att Ted ev inte skulle fått resa för sin fru! Det vittnar också en hel del om Dags förmåga till prioritering. Sen en slutharang om koketteri och skitsnack i samma mening. Nu är du inte bara tröttsam Dag, nu är du dessutom löjlig! Låt Knausen och andra som har kommunikationsförmåga att sköta snacket, så kan du backa upp på läktaren igen! ;)

Krister N
Krister N
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Ted Selander » sön 15 aug 2010, 10:43

Ja, Dag,

jag ska ta din varnande uppmaning på allvar att inte skriva mer på detta forum!

Jag inser vad som annars kan hända. Trist, men sant även det.

Admin ombedes därför härmed att stryka mig ur "medlemsskaran" ännu en gång. V v bekräfta!

Ted S
Ted Selander
HBF-medlem
HBF-medlem

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt (Off topic)