modererad

Endast registrerade kan skriva men ALLA kan läsa här.

Moderator: Forumgruppen

Re: modererad

Inläggav Fundersam » fre 22 okt 2010, 08:43

Laika!

Håller helt med dig om att det har begåtts dumheter och påhopp även från HBK-medlemmars sida, men det berättigar ju inte i sak påhoppen på dem. Jag önskar helst att den typ av påhopp ska upphöra helt, då dessa egentligen aldrig leder till någonting konstruktivt. Tvärt om hjälper det bara till att låsa läget!

Zuback!

Förstår inte av vilken anledning jag redan nu ska avhända mig möjligheten att deltaga som skribent och på olika sätt deltaga på HBK-forumet, därav mitt val av signatur. Sedan anser jag att du har helt fel när du anklagar de enskilda medlemmarna för styrelsen och moderatorernas beteende. På vilket sätt skulle de ha agerat? Skulle de exempelvis ha skrivit negativa och ifrågasättande inlägg på forumet , så skulle de omedelbart blivit modererade och eventuellt utslängda från klubben. På vilket sätt skulle detta ha gagnat rättvisan? Styrelsen och framför allt moderatorerna har utvecklat ett så sofistikerat sätt att agera på (det räcker att läsa vad som hände LaBri för att förstå hur de arbetar) att det måste till helt andra metoder. Själv tror jag i stället på ett tålmodigt arbete (exempelvis genom detta forum) för att på så sätt förmå medlemmarna själva att förstå vad som pågår och därefter ta konsekvensen av detta, alltså att gå ur klubben.
Och sedan detta med "det kostar bara en hundring" - snacket tycker jag indirekt är att fördumma medlemskåren och en sådan förenkling av ett mänskligt beteende varken tror jag på eller vill deltaga i. Själv tycker jag inde det är alls märkvärdigt. Det är ett mänskligt beteende att tänka efter först, att inte förhasta sig och sett i det perspektivet tycker jag inte alls att det är märkvärdigt att medlemskåren uppvisar denna tröghet. Vad vi ska akta oss för är att på olika sätt beskriva detta i nedsättande ordalag, hur irriterade vi än sedan är.
Samtidigt vill jag säga att jag inte är personligt bekant med någon av de aktuella personerna varför jag inte kan uttala mig om vare sig deras positiva eller negativa kompenensmässiga- eller mänskliga sidor. Jag ser på problemet med toppstyrningen helt och hållet ur det perspektiv som de uppvisat genom sitt agerande på forumsidorna, exempelvis i behandlingen av LaBri.

Fundersam
Fundersam
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Zubac » fre 22 okt 2010, 09:22

Den toppstyrning har pågåt hela tiden ända från 2007...och under 2008 har ingen kunnat se vad är det som händer i HBK!Först efter att vissa medlemmar blev uttkastade i slutet av 2008 har det kommit fram iome att det öppnades den här forumet som styrelse och vissa vill stänga.Så det som hände LaBri är inget nytt.Jag tycker fortfarande att dom 5505 har viss del i det hella..för när styrelse och webbar ser att det tillkommer hela tiden nya medlemmar ,varför skulle då dom bryr sig om det här?Och den där snacket om hundralappen...den förekommer faktisk,tyvär!

Zubac f.d.428
Användarvisningsbild
Zubac
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Laika » fre 22 okt 2010, 10:04

Snälla fundersam jag anklagar inte alla medlemmar i HBK för vare sig det ena eller det andra, men när jag träffar på medlemmar som öppet står och anklagar mig och andra som deltagit på möten och kontaktat personer som drabbats av den sittande styrelsen för att ljuga och komma med kommentarer att vi skulle bara vara avundsjuka då blir jag förbannad.

När man frågar vad dom har för bevis för att vi skulle ljuga så har dom ingen annan förklaring än att HBK är en bra klubb och det skulle jag också tyckt om man inte behandlade sina medlemmar som man gör.

Talet om ställplatslista och enbart 100:-/år är ju något som dessa medlemmar själva använder som en ursäkt för att få vara med i HBK, ställplatslistan är ju till stor del tydligen tagen från den riktiga klubben när dom blev tvingade att lämna den just på grund av att man gjorde där som man nu gör i HBK också.

Den riktiga klubben har enligt mitt förmenande en mycket bättre ställplatslista än vad HBK har, men som sagt för 100:-/år så är vissa bereda att svälja vad som helst så länge dom inte själva drabbats, men tro mig en stor del av dessa kommer också att drabbas för eller senare men då är det för sent.

Nej se till så att dessa diktatorer försvinner från styrelsearbete och liknande ty först då kan HBK bli vad borde vara nämligen en bra klubb.

Själv tänker jag aldrig oavsett vad som händer med HBK att söka medlemskap där igen, det bästa vore att man lade ner hela klubben för det finns redan en klubb som har förtroende att samarbeta med Sveriges i särklass största klubb nämligen Caravan Clubb mfl.

Dessa klubbar har inte ett uns förtroende för HBK och släpper därför inte in dom i arbetet med att försöka påverka våra myndigheter som på något sätt styr husvagn och husbilslivet när det gäller ställplatser,husbilsvikter mm.
Laika
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav lrsjnssn » fre 22 okt 2010, 14:46

Som jag skrivit innan har jag begärt att få den ekonomiska redogörelsen för verksamhetsåret 2009. Har nu
per mejl fått svar från kassören att jag är välkommen hem till honom för en genomgång. Detta har jag tackat nej till av två skäl: För det första är det lite väl långt mellan Öckerö och Sölvesborg, för det andra och kanske viktigaste, en sådan redogörelse ska inte hafsas igenom under tidspress och dessutom var min tanke att den skulle lusläsa av någon mer kompetent än jag.
Så min begäran att få pappren hemsända kvarstår.

Ännu har jag inte fått svar på varför min fråga på forumet var så känslig att jag blev modererad.

I övrigt tycker jag, precis som "Fundersam", att vi får akta oss väldigt noga för att döma alla, eller åtminstone majoriteten i HBK. Många vet säkert inte spelet bakom kulisserna, hur ska de kunna veta det, när de "obekväma" bara försvinner.
Ingen, som inte läser detta forum, vet t ex att jag är modererad - förutom de ouppnåeliga höga vederbörande, förstås. Om man över huvud taget märker att jag försvunnit från forumet, så kan det ju ha många tänkbara förklaringar: Jag kan vara i väg på semester (inte alla har datorer med sig), inga frågor som engarerat mig senaste tiden, jag kan vara sjuk etc.

LaBri
lrsjnssn
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav kurtb » fre 22 okt 2010, 21:29

Ja kära bröder. Det är inte lätt att förstå allt vad som händer i detta med HBK. Mycket tråkig "utveckling" men kan bara hoppas att det blir bra till slut. Synd att inte "dom många personerna" kan samlas till att stå upp och bli ett med HUSBILSFOLKET. Vi har en kamrat i Göteborg som aldrig lyckades bli medlemn i HBK. Han mobbades ut innan han blev medlem. Jag frågar mig då: Hur kan man utesluta en medlem innan han blir medlem?
Själv kan jag inte svaret men jag känner denna person och han har ganska bra "på fötterna" Hur har man "mod" att mobba denna person innan han kan komma till tals. Han har kunskap som vi i Husbilsfolket och båtfolket skulle vara glada över om vi kunde. Men när han skulle in i HBK så var hans kunskap ... för mycket.. för vissa i HBK.
Jag frågar mig då: OM man vet en del av vissa saker som vi andra kanske in vet eller har kunskap om. Hur kan man då skuldbelägga en person innan han har talat.
Nej Håkan Månsson , du gjorde ett stort misstag när du inte släppte in Peter Andersson i HBK. Kanske att han hade mer kunskap än du i flera ämnen. Om du gör samma fel igen så räknar jag dig inte till dom mest INTE lektuella personer som finns i detta land.
kurtb
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Laika » tor 28 okt 2010, 21:05

Det är roligt att läsa nu igen på forumet när man ser hur det börjar jäsa i leden igen.
Hoppas bara att det leder till att maffian i HBK ledningen åker ut och det riktigt långt ut.
Det är ofattbart att inte fler medlemmar förstår att det står riktigt illa till med den ledningen som dom har.
Kanske är det så att ledningen tänker sitta kvar så länge det bara går för att kunna ta ut fler gratisresor mm som det bara går.
Jag kan bara hoppas att jag slipper träffa någon av de styrande ute på någon ställplats eller liknande för då vet i f-n vad som händer, jag tål dom inte.
Kan tala om att vi låg strax bakom ledlyset på Elmiamässan och hörde och såg hur folk gick förbi och buade, man kan ju fråga sig varför?
Är det någon som vet varför dom buade.
Laika
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » fre 29 okt 2010, 11:16

Hej. Laika

Håller inte med dig......för du tycker ju att HBK-ledningen skall åka ut.
Jag tycker dom skall åka in .!!!!!!!

För åker dom in så åker dom väl ut per automatik..

Hej svejs

Dag
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Laika » fre 29 okt 2010, 14:22

Du har så rätt, men bara till viss del min käre hundvakt. Du vill dom ska åka in och bli försörjda av oss skattebetalare men det tycker jag att medlemmarna i sekten redan gjort så det räcker och mer där till.

Jag önskar dom upp i rymden eller till något ställe där vi andra slipper riskera att träffa på dom igen.

Läste någonstans att amerikanarna skulle bemanna Mars, det vore ett bra ställe tycker jag.

Ha det så bra tills vi ses igen, hälsa vargarna och matten från mig.
Laika
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav hundvakten » mån 01 nov 2010, 17:51

Hej, Laika..

Mars är ett bra förslag - möjligen lite elakt mot Mars..

DS
hundvakten
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Laika » mån 01 nov 2010, 21:48

Jag är helt bedrövad hundvakten, jag tänkte inte på att Mars troligen inte vill ha dit denna sekt.

Det kanske är lika bra att gå på din linje och låsa in dom.
Laika
HBF-medlem
HBF-medlem

FöregåendeNästa

Återgå till Forumgästbok