Dödläge !!

Endast registrerade kan skriva men ALLA kan läsa här.

Moderator: Forumgruppen

Re: Dödläge !!

Inläggav Zubac » fre 02 dec 2011, 10:13

Vad hjälper ny styrelse och nya webbar ,när man ser vem är som sitter i valberedningen...tänk på att med bua-klacken kan den "sekten"aldrig bli nån demokratisk klubb...jag vet nämligen partitillhörigheten av en....och det är ljusår av nån demokrati :lol:
Användarvisningsbild
Zubac
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Sula » fre 02 dec 2011, 16:34

Ja Ja mina vänner som jag hoppas är på rätt sida.Zubac verkar inte tro på att det skall hända något. Jag däremot sätter stor tillit till RMF.Styrkan där kommer att få effekt , då om inte förr kommer många att lämna HBK. Att det tar tid beror på att kvarnarna mal så sakta.Med de personer som som är inblandade i den nya organisationen kan det bara bli rätt.. (mh4)
Sula

Inläggav kurtb » fre 02 dec 2011, 17:35

Citat! Jag däremot sätter stor tillit till RMF. Styrkan där kommer att få effekt , då om inte förr kommer många att lämna HBK. Att det tar tid beror på att kvarnarna mal så sakta. Med de personer som
är inblandade i den nya organisationen kan det bara bli rätt.. Slut Citat från ovanstående inlägg.

Ja Sula! Du slog huvudet på spiken. Det kan aldrig bli fel när Anders W o Co är inblandad. När Håkan uteslöt Anders så visste han nog inte vad han gjorde. Han underskattade denna mannen så fatalt att han nu kommer att få igen för vad som hände. Hur DUM kan man vara! Hur kunde han utesluta en person som tidigare jobbade som Rikspolischefens högra hand?
Hur kunde han utesluta en man som har ett sådan kunskap om det mesta
Jo, naturligtvis kände Nr.1 att han kunde inte mäta sig med AndersW s kunskap om Husbilsfrågor och relaterade ämnen.

Han kände att han hamnade i underläge och måste rätta till detta genast. Istället för att bjuda in Anders till bordet så valde nr 1 att utesluta honom.

HÅKAN, har du förstått hur mycket SAKLIG kunskap och information ni har missat i klubben?

Skulle kunna räkna upp fler saker men för tillfället nöjer jag mig med detta.

Håkan, när vi träffas ute i busken har du många frågor som väntar på svar.
kurtb
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav lrsjnssn » fre 02 dec 2011, 23:24

Mina vänner, en viss optimism kan vi kanske hysa. Att den nye ordföranden är en katastrof är ingen överdrift. Resultatet av hans "arbete" så långt är: Två avhoppade styrelsemedlemmar, två avhoppare från kommungruppen och ett avhopp av Valberedningens ordförande. Facit: Fem avhoppade från "ledningen". Till detta kan vi lägga, att han förmodligen för många år framåt diskvalificerat HBK som medlem i RMF.
I den pessimistiska vågskålen kan vi lägga Carina Ollén, ett fruntimmer som gjort bort sig å det grövsta i en annan husbilsklubb -allt det där känner ni säkert till. Men som ny ordförande i Valberedningen, kan man åtminstone ge HBK det erkännandet, att man tänker på återvinning av gammalt skräp. Huruvida det tyder på ett genuint intresse för miljöfrågor eller ej, därom får de lärde tvista.
Vad är då kontentan av mitt resonemang? Jo, att vi sätter vårt hopp till att ordförande Lars Larssons katastrofala insatser, uppmärksammas av medlemmarna och att han därför ej blir återvald vid nästa årsmöte.
Å andra sidan:Prognosen är inte gynnsam. Varje ny ordförande har blivit värre ände andra.

MEN DET POSITIVA ÄR, ATT VI KAN FAKTISKT LEVA ETT BRA LIV UTAN HUSBILSKLUBBEN, ELLER HUR?
lrsjnssn
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Zubac » lör 03 dec 2011, 10:24

Tack för dom orden Irsjnssn,visst det har jag alltid hävdad och hävdar att åka husbil behöver man inte va medlem i nån HBK eller någon annat klubb,det går bra ändå, och igår hämtade jag nya BordAtlas 2012 så nu är vinter läsning räddad ,det har tillkommit 200 nya ställplatser :D !Men som sagt ,man lever ett fantastisk bra liv utan HBK :D
Användarvisningsbild
Zubac
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Sula » lör 03 dec 2011, 15:10

Tack för bra skrivet av er gubbar,jag instämmer...Sedan är jag privat bekant med Anders W.Har haft bra relationer oss emellan ,men han skulle bara sitta på pedistal,om han inte gör det redan. Att HBK ligger på stup+stocken redan är ju klar,bilan faller snart,och hoppas det är fler än en under den då.Champanjen är på kylning.ha ha... (mh4)
Sula

Inläggav Sula » lör 07 jan 2012, 20:32

Välkomna till det nya året..Nu får vi lite mera info. när Gurra är en fri man... man tackar och gattar till ett klokt beslut Gurra..... :D :D :D
Sula

Inläggav lrsjnssn » sön 08 jan 2012, 01:55

Nu är inte jag en av de av Håkan uteslutna. Men, jag kan ju ha synpunkter ändå, och min mening är (åtminstone just nu): Skit i HBK och låt dem självdö. Skulle det vara så att de inte självdör, då har de självsanerat sig av ren självbevarelsedrift, dvs de har rensat ut de värsta gangstrarna - Håkan & Co - för det är deras enda chans att överleva på sikt.
Under tiden kan vi njuta av husbilslivet och känna oss stolta över att ha vår självständighet kvar. Och självständighet kan vi ha även om vi är med i andra klubbar. Det är endast HBK som inte vill ha självständiga medlemmar med egna åsikter. :!:
lrsjnssn
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav kurtb » sön 08 jan 2012, 06:12

Jag är en av dom som blev utesluten av Håkan. Jag håller med dig till hundra Lasse. Kunde inte skrivit det bättre själv. Ha de gått så ses vi där ute!
Hls Kurtb. :mrgreen:
kurtb
HBF-medlem
HBF-medlem

Inläggav Sula » sön 08 jan 2012, 15:29

Tack för bra tänkt,formulerat..Finns trevligare att använda tankarna till.. Vi ser fram emot ljusare tider.... Tycker jag i MHCS nu... (mh4)
Sula

FöregåendeNästa

Återgå till Forumgästbok