Palatsrevolution

Endast registrerade kan skriva men ALLA kan läsa här.

Moderator: Forumgruppen

Palatsrevolution

Inläggav Väninnan » tor 02 feb 2012, 23:03

Nu börjar det hända saker. Fick en flash av min väninna alldeles nyss. Gomer vill gå in i styrelsen och söker support bland medlemmarna. Tråden finns kvar men min väninna kommer inte in på den längre. Hon hade skrivit ett grattis till Gomer och imponerades av att censorerna måste missat honom. Hon blev så klart censurerad men hon är ju punktmarkerad. Svårt förståss att mobilisera kavalleriet eftersom man inte kan kommunicera i "klubben".

Nedan följer Gomers brev. Hoppas Du ursäktar Gomer men det är det enda sättet att få ut budskapet till den stora massan.

Citat:

Resten av 2011 är historia som för de flesta medlemmar inte behöver upprepas.
En framgångsrik kommungrupp såg dagens ljus och gick i graven.
En tur i styrelsen slutade med ett "swahnhopp"

När jag klev av styrelsen och kommungruppen fanns det spekulationer att jag "gått i väggen" tagit på mig för mycket.
Jag har fungerat i min vardag och skött mina uppdrag och drivit mitt företag som vanligt, det gör man inte med ett pannknack i den hårda betongen.

Det fanns andra orsaker till mitt avhopp men för min del är det historia och en erfarenhet rikare.

Aldrig tidigare har en fritid, en klubb, en samling härliga människor knackat så hårt på mina tankar och funderingar.
På forumet håller man kontakt med kompisar, här får och ger man goda råd.
Man månar om varandra i klubben och bryr sig.

I mina föredrag runt husbilslivets behov, förväntningar och möjligheter pratar jag bl.a. om vår framtid.
De senaste fem åren har vi sett en ökning med i stort sett 10% per år.
De närmaste 15 åren kommer vi att uppleva pensionsavgångar för 1.600.000 svenskar.
Jag brukar säga, hoppas att inte alla köper husbil.
Men en sak är säker! Många kommer att göra det!
Dessutom ökar besöken från utländska ekipage.

Det jag vill säga med de här siffrorna är att om vi som värnar om husbilslivet inte skall bli kringskurna, belagda med regler, lagar och restriktioner som begränsar vår frihet - Då måste vi agera, reagera och verka för vår sak.
Om vi inte agerar i egen sak kommer vi att bli ett "problem" och då kommer med största säkerhet någon annan att ta tag i "problemet".

Jag har flera gånger ställt frågan i forumet om vi skall enbart vara en mysklubb eller om vi dessutom skall verka för en framtida frihet för husbilsåkandet.
Jag tror på HBK som en framtida samtalspartner i husbilsfrågor. En partner med respekt från myndigheter, kommuner, stat och näringsliv. En partner som är medlem och aktiv i de seriösa forum som bjuds.

Jag tror att vi i slutet av 2012 kan skriva 9.000 medlemmar, en icke föraktlig siffra när det gäller att synas och påverka.

Skall vi synas och påverka eller bara mysa????
Det kan faktiskt bara du svara på.

Eftersom jag inte direkt sitter och väntar på ett samtal från valberedningen har jag tagit ett beslut.
I dag har jag mailat valberedningen och föreslagit mig till styrelsen.
Jag har kandiderat för att få reda på vad ni, 7.000 medlemmar egentligen vill med klubben.
En enkät där du får tycka till är ett måste under hösten 2012 enligt min uppfattning.
En ständig dialog mellan medlem och styrelse är för mig en självklarhet.
Dessutom är jag bered att jobba aktivt för att er önskan skall bli vår verklighet.

Klubben har sina stadgar och regler som stipulerar när var hur man får rösta och vem man får kritisera och inte.
Jag har däremot inte hittat några regler som hindrar medlemmar från att uppmana andra i klubben till medverkan.

Därför ber jag er alla som tycker och vill något.
Följ mitt exempel och anmäl er för ett styrelseuppdrag eller något annat förtroendeuppdrag.
Ni som inte känner er manade till en funktionärspost kan ändå göra en stor insats genom att närvara, lyssna och rösta efter er övertygelse på årsmötet.

Det är där vi lägger grunden till vår framtid.

Slut citat

Modigt... hoppas det leder någon vart

Väninnan
Väninnan
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: Palatsrevolution

Inläggav Väninnan » tor 02 feb 2012, 23:12

Tråden är borta... iaf för icke medlemmar...
Väninnan
HBF-medlem
HBF-medlem

Re: Palatsrevolution

Inläggav Sula » fre 03 feb 2012, 13:25

HBK är ingen husbilsklubb längre, eftersom man inte lever upp till lagar och paragrafer, utan är ett forum ..... :ugeek: :shock: :o (mh4)
Sula

Återgå till Forumgästbok